miercuri, 5 februarie 2014

Catarare Turcia (Cirali, Olympos)

Sfarsitul lunii decembrie 2013 si inceputul lunii ianuarie 2014 le-am petrecut in Turcia, Antalya. Am stat la o pensiune la Cirali. A plouat patru zile si patru nopti, aproape incontinuu (evident, si temperatura a fost mai scazuta decat cea cu care ma obisnuise in anii precedenti). Din aceasta cauza planurile mele cu cataratul la faleza Cennet au fost date peste cap (dupa perioada de ploaie a aparut un rau-altul, dupa cel care vine de la Olympos- care traversa plaja in drum spre Cennet, fapt care m-a facut sa abandonez faleza). Ca atare, m-am rezumat la celelalte faleze din Olympos si Cirali. Am prins si un cutremur care s-a simtit destul de serios, asa ca numai un tsunami a lipsit.
Itr-una din zilele ploiase am dat o fuga si pe la Geyikbayri: balamuc maxim si ploaie industriala. N-am vazut pe nimeni din Romania (ma refer la autoturisme), dar pentru ca am auzit ca au fost multi la catarat in acea perioada, trag concluzia ca sunt singurul care merge cu autoturismul in Antalya, restul preferand avionul.
Am dat o fuga si la Aquarium-ul din Antalya. Raportat la ce am vazut prin alte tari este tare slabut: un sigur bazin cu corali veritabili, si ala foarte mic! Nu va luati dupa reclamele gasite pe net.

Traseele de la faleza Dershane (Olympos, chiar langa Orange Disco) sunt, in general, foarte usoare. M-a batut vantul de m-a zapacit in canion, astfel că m-a pierdut de client pe vecie.


Am evoluat si pe cateva trasee din Cirali, ramase neurcate din anii precedenti. In poza urmatoare un traseu in care prima lungime (fata cazuta) are gradul 4c si a doua lungime (surplomba) are gradul 7c. Foarte frumos traseul, dar mi-a cam dat omorul, ce-i drept.


Un alt traseu din Cirali, foarte spectaculos, surplombant, cu prize buni si miscari intinse (chiar foarte intinse). Nu ii mai stiu numele (este un 6c+ sau un 6c, nu conteaza)


Faleza de la Vadi are trasee interesante, marea lor majoritate in jurul gradelor 6a+ - 7a. Prima faleza, in drumul spre Vadi, are un numar de patru trasee, cam boschetarie: nu pierdeti timpul si urcati pe poteca la faleza principala. Daca a plouat si e noroi pe jos, aveti sanse sa va rupeti oasele!

O bucata din faleza principala de la Vadi
 
Destul de multe trasee de la aceasta faleza presupun, in portiunea finala, trecerea peste cate o surplomba (lucru de altfel spectaculos si placut, mai ales ca sunt bine amenajate)
Mai jos bag doua poze de la Vadi, evident, sa ma laud. Numele si gradele nu le mai stiu (le am notate in catastiful meu dar nu am chef sa le caut).


Prima parte din seara de Revelion am petrecut-o la Chimera (Yanartas)


Iar in a doua parte (revelionul propriu-zis) am incins un foc, pe plaja, la malul marii (ca tiganii)


Nu uitati sa vizitati orasele antice din zona Antalyei. Sunt multe si spctaculoase (unele dintre ele).

Niciun comentariu: