sâmbătă, 27 august 2011

Catarare Arco

M-am intors de vreo trei zile din Arco. Raiul escaladei, pe cuvant. Din aceasta cauza este si o zona plina de cataratori!
Gasiti ghidul cu zonele si traseele de catarare in orice magazin din Arco, Torbole sau Nago.
Am ramas impresionat de Arco! Localitatea traieste, am senzatia, numai si numai din catarare. Sunt vreo 15-20 de magazine pe o suprafata de cateva sute de metri patrati. Evident ca gasesti absolut orice legat de catarare.
Zona de catarare de la Arco, include, in ghidurile existente, toate falezele din valea Sarca, Trento, Nago, Torbole, Rovereto si valea Giudicarie.
Sunt peste 100 de faleze de catarare (nu pun la socoteala peretii cu trasee de sute pana la o mie de metri!).
Per total, sunt peste 4000 (patrumii) de trasee de escalada, cu gradele de la 3 pana la 9a (11), intre 7 si 60 metri.
In imensa lor majoritate, traseele sunt foarte bine asigurate si curatate. Sunt putine exceptii de la regula, a se vedea faleza Sport Roccia 86 (aici, in 1986, la a doua editia a Sport Roccia, Patrick Edlinger si-a "executat" toti concurentii).
Falezele cu traseele mai usoare sunt pline de cataratori. Asa ca daca vedeti ca parcarile mentionate in ghid sunt pline de masini, cautati cu incredere alte faleze (cu certitudine, va fi bataie pe traseele usoare).
In traseele tari, sa zicem de la 7+ (6b+) in sus, nu e asa de aglomerat. Insa astea au primele 2,3 prize pline de magneziu (intr-un mod neintalnit pana acum in alta parte!), dupa care totul e in regula.
Am ramas socat de cantitatea uriasa de magneziu ramasa pe prize in multe trasee (fara nici o exagerare!). A se vedea, spre exemplu, falezele de la Nago-Torbole.
Nu uitati ca la 3 km de localitatea Arco este lacul Garda. Asa ca daca vreti ca balamucul sa fie complet, mergeti cu masina si inconjurati lacul. Poate aveti norocul si prindeti niste aglomerari ca la mama acasa.

Ca o concluzie, zona Arco, astfel cum apare in ghidurile de escalada, e printre cele mai tari din Europa (din punctul meu de vedere e in primele doua). Nu trebuie ratata!!!
Singurul dezavantaj il constituie aglomeratia de turisti din localitati si de la falezele de catarare (sau poate ca am avut eu ghinionul asta).

Niciun comentariu: