joi, 9 august 2012

Șuncuiuș

Accesul spre zona Șuncuiuș este ușor. Din localitatea Șuncuiuș se merge spre Peștera Unguru Mare (înainte de a trece calea ferată spre Bratca se face un drum spre dreapta).

În dreptul primului pod avem trei faleze:
Prima faleză, situată chiar pe partea stângă a drumului. Chiar la baza falezei se află o pubelă de gunoi (când am fost eu, începutul lui august 2012, pubela era plină ochi cu gunoi și la fel și accesul la trasee).
Sunt 10 trasee de escaladă, cu gradele cuprinse între 5+ și 6b+ (lungimea care pleacă din top-ul comun a patru trasee). Sunt scrise, la bază, numele și dificultatea. Mențiune specială: baza falezei este groaznic de jegoasă-focar de infecție (din cauza resturilor aruncate de turiști). Aveți grijă la vipere: în traseul Somebody (6a+) m-a sâsâit o viperă de mai multe ori (e drept că nu am văzut-o!)

Celelalte două faleze sunt pe partea opusă a Crișului Repede, după ce treci podul. Aici sunt vreo 25 de trasee de escaladă cu gradele cuprinse între 5b și 7c. Nu am urcat nici un traseu în zonă.

În dreptul celui de-al doilea pod, cum traversezi Crișul, avem o faleză cu circa 15 trasee. Nici aici nu am urcat vreu traseu.
Imediat cum treci podul încep Cheile Mișidului. Cheile nu sunt întinse (lungi)însă sunt o hazna publică în adevăratul sens an cuvântului!!! Nu intru în detalii.

După cel de-al treilea pod (care reprezintă și accesul către peștera Unguru Mare) drumul se termină chiar lângă Criș. În stânga avem o ultimă faleză. Avem de-a face cu 22 de trasee, cu gradele cuprinse între 6- și 8a+.
Nu am urcat nici un traseu de la această faleză! De ce? N-am văzut în viața mea o faleză mai împuțită ca aici!!!
La baza traseelor tronau mii (fără exagerare) de rahați de toate dimensiunile și culorile. Și, evident, erau însoțiți de hârtia igienică aferentă, și ea de toate culorile, dimensiunile și modelele posibile.

Nu pot spune decât că, cel puțin în ceea ce privește prima și ultima faleză de cățărare, ȘUNCUIUȘ ESTE CEA MAI ÎMPUȚITĂ ZONĂ DE CĂȚĂRARE DIN LUME.
Prima faleză este un focar de infecție, în adevăratul sens al cuvântului.
Nu am văzut în viața mea o asemenea cantitate de rahat pe metru pătrat, însoțită de hârtia igienică aferentă, astfel cum aceasta se găsește la ultima faleză.
Mai este ceva important de menționat: La ultimul pod se află un refugiu salvamont. În spatele refugiului colcăia mizeria.

Rușine tuturor celor de acolo, inclusiv turiștilor care au trecut și trec pe acolo și contribuie la așa ceva!!!
Păcat pentru că întreaga zonă este foarte frumoasă!!!

Niciun comentariu: